Підготовка до ЗНО (англ.)




ВПРАВИ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО АУДІЮВАННЯ
Вправа 1               Вправа 4
Вправа 2               Вправа 5
Вправа 3               Вправа 6

ВИКОРИСТАННЯ МОВИ
Використання мови (граматика) 1

 ЧИТАННЯ

Як написати WRITING на максимум?

1. Writing повинно відповідати темі!

Можна написати геніальний лист, але якщо він не по темі, не розкрито всіх трьох умов, то більше, ніж 0 балів за нього отримати не вдасться. Наголошую на цьому, адже подібні випадки були.

2. Обсяг. Донедавна в критеріях було вказано - не менше 100 слів, інакше робота перевірятись не буде. Зараз такої вказівки немає. Але не варто розраховувати вкластись у менш ніж 100 слів (рахуються всі слова: сполучники, прийменники також). Лаконічність буде недоречною, адже потрібно дотриматись формату, використати слова-зв'язки та розкрити всі три умови. В середньому письмові роботи на високі бали налічували 150-180 слів.

3. Слова-зв'язки. Про них окреме правило. В листі їх повинно бути хоча б 5-7, різних. Ось вам табличка на різні випадки.

4. Логічність та послідовність. Власне висловлення – це не філософський твір. Не намагайтесь «лити водичку» чи розгалужуватись. Лише виконайте всі умови теми роботи, різко не перестрибуючи з однієї на іншу. Тим паче, на розгалуження, а потім переписування всього у бланк Б часу не вистачить.

5. Формат. Лист може бути офіційним або особистим. У кожного - свої нюанси.

6. Лексика та граматика. Це найважче, цьому треба вчитись, вивчаючи мову, правила та виконуючи вправи. Practice makes perfect! Від цього правила не втекти. Тому порада лише одна - зацікавлено, систематично вивчати різні лексичні та граматичні штучки, щоб зробити якомога менше помилок.

7. Тренування. Якщо є час, і ЗНО не наступає на п'яти, тренуйтесь писати вдома. Скільки тренувальних листів написати? Не менше 5. В ідеалі, приміром, за рік підготовки - до 10 листів. І цього буде достатньо.

 

                    В першу чергу, всім знати критерії оцінювання!

а1, а2, а3 = 6 балів – розкриття умов, зазначених у завданні

b1 = 2 бали – логіка викладу та зв’язність тексту

b2 = 2 бали – відповідність формату

c = 2 бали – використання лексики

d = 2 бали – використання граматики

Разом - заповітні 14 балів.

Тепер про кожен критерій детальніше.

Розкриття умов. Все досить просто – треба писати по темі, не зачіпати нічого, про що не запитують. Зайва інформація не береться до уваги під час оцінювання умов, проте помилки в ній – дуже навіть повпливають на бали за лексику або граматику. Обов’язково потрібно написати про кожну умову, не лише згадати її (або аж ніяк не переписати).

Ось приклад.

– tell him/her about your moving in and briefly describe your house (exterior and interior)

Тобто на 2 бали вам слід написати щось про переїзд, екстер’єр та інтер’єр будинку. Про кожен елемент – як мінімум по одному реченню. Тому перша умова розкриється в середньому 3-5 реченнями. Те ж саме і з двома іншими умовами. Якщо написати лише про переїзд та інтер’єр, але не згадати екстер’єру, 2 балів вам точно вже не бачити.

Логіка, зв’язність. 2 бали ви отримаєте за так звані зв’язкові слова. Це різні сполучники та вставні слова. Лише and, but та also не гарантують 2 балів. Добре, що вони є, та їх буде мало. А от якщо до них додати ще besides, firstly, moreover, all in all та however то вийде чарівна суміш, за яку можна отримати максимум.

Втім, слід знати міру. Траплялись такі твори, в яких кожне речення починалось з таких слів. Вони не завжди були доречними. Крім цього, така їх навала заважала розуміти написане. В такому разі можуть зняти бал.

Щодо логіки, то неважливий порядок розкриття умов, головне – логічна подача інформації. Наприклад, якщо почати писати про будинок, продовжити мовою про свій сніданок, а закінчити переїздом, то втрата балу очевидна. Товаришуйте з логікою)

Відповідність формату. Найцікавіший момент :). «Зовнішній вигляд» власного висловлювання оцінюється також 2 балами.

Ідеальний твір має виглядати так:

привітання: Dear/Hi/Hеllo Tom,

абзац №1: вступ (opening remarks!!!!)

абзац №2: перша умова

абзац №3: друга умова

абзац №4: третя умова

абзац №5: кінцівка (closing remarks!!!!)

прощання: Best wishes,/Yours,/Lots of love,…

підпис: Amanda/Amanda Smith

Або так:

привітання: Dear/Hi/Hеllo Tom,

абзац №1: вступ (opening remarks)

абзац №2: перша умова

абзац №3: друга і третя умови

абзац №4: кінцівка (closing remarks)

прощання: Best wishes,/Yours,/Lots of love,…

підпис: Amanda/Amanda Smith

Головне, щоб в основній частині було не менше ніж 2 абзаци.


А тепер давайте розвінчувати міфи!

 Міф №1: не можна писати у привітанні й кінцівці імена.

Не слухайте! Не те, що не можна, а треба! Навіть якщо твір ідеальний, але підписаний в кінці як Your pen-friend = мінус 1 бал. Ім’я повинно бути. Найкраще, щоб це були імена закордонного формату, типу Tom, Monica, John. Виберіть собі та запам’ятайте якесь просте, щоб потім довго не думати. Зрештою, якщо й українське ім’я вказати, це теж не буде помилкою.

До речі, нещодавнім нововведенням було те, що лист другу можна підписувати як просто іменем, так і іменем з прізвищем. От якраз своє прізвище не варто писати.

Міф 2: робити абзаци правильно тільки пропускаючи рядок.

Байдуже! Можна пропускати рядок, можна робити відступ у «2 пальці» від лівого поля. Робіть як завгодно, головне, щоб було видно, що це новий абзац.

Міф 3: Faithfully yours це ж не Yours faithfully, це вже не офіційне формулювання, то ж можна і лист другу так підписати.

Ні-ні! Фрази з faithfully чи sincerely використовуються тільки в офіційних листах.

Міф 4: не забувайте ставити коми, бо якщо їх не буде, знімуть бал.

Так, коми це добре, якщо ви грамотно їх використовуєте, виділяєте привітання, прощання, вставні слова. Але під час перевірки пунктуація не враховується.

Міф 5: немає ніякої різниці між фразами «I look forward to hearing from you» та «I am looking forward to hearing from you».

Різниця є! «I am looking forward to hearing from you»використовується в листі до друга. «I look forward to hearing from you» – в офіційному листі.

Через ці міфи, а особливо через 1 та 5, багато хороших робіт не отримали максимум.

Ще важливий момент. Знімається бал за цей критерій, якщо у вступі дослівно переписано умову письмового завдання. Тож не можна брати більше як 3 слова підряд із завдання!

 

Погляньмо, як би виглядала структура з приблизними вступом і кінцівкою:

Dear Tom,

Thank you for your last letter. How are you now? Sorry, I`ve taken so long to put a pen to paper, but I`ve been really busy. I thought I`d write and let you know about my new house.

абзац №2: Firstly, + перша умова

абзац №3: Moreover, + друга умова

абзац №4: Finally, + третя умова

Well, that`s all my news for now. I`d better go and do some work. Give my regards to your parents. I`d be glad to hear from you soon.

Best wishes,
Mary

 Використання лексики. Допускається 3 лексичні помилки, проте неправильне написання слів не відноситься до лексичних помилок.

Лексичними вважаються: вживання слів в непритаманному їм значенні та неправильне вживання фразових дієслів. Однак, якщо в роботі немає 3-х лексичних помилок, а лише 2 - це ще не означає, що учень гарантовано отримає 2 бали за цей критерій.

До уваги береться ще й словниковий запас. Для прикладу, цього року слід було використати лексику, пов’язану з темами «Дозвілля, відпочинок», «Подорожі (транспорт)», «Повсякденне життя (житло)». Якщо автором була використана мінімальна кількість слів з кожної теми, та якщо вони ще й регулярно повторювались, це є підставою для зняття балу.

Використання граматики. Граматичні помилки включають в себе неправильне використання граматичних конструкцій + неправильне написання слів. Всі помилки цього типу поділяються на дрібні та грубі. Зробивши 8 дрібних помилок ще можна отримати 2 бали. А от 1 груба одразу грозить прощанням з 1 балом. Ось які помилки, згідно з УЦОЯО, вважаються грубими:

• вживання числа і особи в дієслівних часових формах (ex.: she speak → speaks; we has→have written)

• порушення порядку слів у реченні (ex.: I very like my house. → I like my house very much.)

• вживання інфінітива (ex.: I want tell → I want to tell; she should to come → she should come.)

• вживання незлічуваних іменників (ex.: My news are →is; She gave me some advices→advice)






How to Write A Letter

How to Write A Letter

How to Write A Letter

null

Что  отличает деловое письмо от неформального и дружественного?
  1. Сomplete sentences: subject + verb - полные предложения, с подлежащим и сказуемым.
    I saw your last e-mail, а не Saw your last e-mail (Подлежащее опущено).
  2. No contractions - без сокращений.
    I am Julie and I have finished your course, а не I’m Julie & I’ve finished your course.
  3. Conjunctions (but, if, and) - союзы. Использование корректных союзов, а не запятых или тире в каждом предложении.
    I have already been to all the presentations you have mentioned, but if you insist, I am ready to watch them again online.
  4. Fully spelled words - полностью прописанные слова, без сокращений. Ur  - это недопустимо, допустимо your.
  5. Transition words (before, besides, however) - переходные слова, такие как до, кроме того, однако и т.д. Это то, что нужно добавлять в ваше формальное письмо для плавных переходов от одной мысли к другой.
  6. Paragraphs – абзацы. Разбивайте ваше письмо на абзацы, чтобы его было легче читать.
  7. Punctuation – пунктуация. Пунктуация - это та специя, без которой деловое письмо не подают. При написании деловых писем следует придерживаться «правил открытой пунктуации», то есть не использовать те знаки препинания, без которых можно обойтись.

    Например:
    - в приветствии и концовке письма можно опускать запятые:
    Dear John (вместо Dear John,)
    Sincerely (вместо Sincerely,)
    - не ставить точки в адресах (опущены запятые после слов Towers, Avenue):
    #04-67 Hilton Towers
    358 Green Avenue
    New York 6455
    - писать сокращения без точки в конце:
    Mr Dr вместо Mr. Dr.

    Подробнее о правилах пунктуации можно прочитать по этой ссылке:
     
  8. Special greetings and sign-offs - специальные приветствия и фразы для прощания. Приветствия и прощания в формальных и неформальных письмах отличаются. И дальше мы поговорим о них более подробно.
  9. No Slang /Emoticons and emojis /Profanity /Jokes - нет сленгу, эмоджи, смайлам , брани, шуткам. Иначе говоря - ваши личные эмоции просто неуместны в деловом письме.


Види власних висловлень на ЗНО з англійської мови

На зовнішньому оцінюванні з англійської власне висловлення необхідно написати у форматі листа


На зовнішньому незалежному оцінюванні з англійської мови учасники мають створити власне висловлення у форматі листа. Залежно від завдання учасник тестування визначає тип листа – особистий, офіційний чи напівофіційний.
Тип листа, який потрібно написати, залежить від причин, що спонукали до написання цього листа, а під час складання зовнішнього незалежного оцінювання – від завдання, сформульованого в комунікативній ситуації в частині тесту «Письмо». Учасникам може бути запропоновано, наприклад, запросити когось на гостину, на вечірку, на свято; поділитися інформацією про події, що відбуваються в їхньому житті; запитати про інформацію, що необхідна їм; поскаржитися на неякісне обслуговування в супермаркеті тощо.
ОСОБИСТІ ЛИСТИ
Особисті листи (informal letters) зазвичай пишуть людям, яких добре знають (друзям, родичам тощо), про актуальні новини, особисті проблеми тощо. Під час написання таких листів використовують неофіційний стиль, для якого характерна розмовна лексика, особистий тон, використання сталих виразів та словосполучень (e.g. drop me a line), використання фразових дієслів та скорочень (don’t, can’t, I’m etc).
Лист особистого характеру (неофіційний лист) складається з таких частин:
1. Неофіційне привітання (informal greeting).
2. Вступ (introduction або opening remarks), у якому потрібно писати про загальні речі (запитувати про здоров’я друга, про останні новини; висловлювати подяку за отриманий лист, перепрошувати за затримку відповіді, коментувати новини, про які дізналися з отриманого листа тощо) та згадувати причину, задля якої пишеться лист, тобто відповідати на питання «Чому ви пишете лист?»
3. Основна частина (main body), у якій потрібно розкрити основну тему (теми) детально. Ця частина складається з кількох абзаців, кожен з яких присвячено окремій підтемі (кількість абзаців в основній частині листа залежить від умови завдання).
4. Заключна частина (conclusion або closing remarks), у якій потрібно підбити підсумок написаному в листі, може містити причини, що спонукають закінчити написання листа, привітання родичів/родичам або знайомих/знайомим, побажання всього найкращого, прохання до адресата не зволікати з відповіддю тощо.
5. Неофіційне прощання та ім’я адресанта (того, хто пише листа).
Основні вимоги до написання особистого листа
Під час написання особистого листа треба використовувати неформальний стиль, для якого є характерним особистий тон, а також уживання прямого звернення до адресата; використання імені, а не прізвища; використання розмовних, а не літературних виразів; уживання скорочень і відповідних форм привітання та прощання тощо.
Ознаки формату тексту (особистий лист):
  • привітання (greeting) – відповідно до вимог оформлення особистого листа: Dear Lucy / Dear John / Hi / Hello тощо
  • вступ (opening remarks) має містити фрази на кшталт: How are you? / I thought I’d write and let you know that…. / The reason I’m writing is …. / Sorry, I’ve taken so long to put pen to paper, but… / I apologise for the fact that I haven’t written for… / I have something special to tell you… / Can you imagine… тощо
  • основна частина (main body), у якій опрацьовуються комунікативні ситуації
  • кінцівка (closing remarks) має містити фрази на кшталт: That’s all my news for now. Write back soon… / Well, I’d better go and do some work! Once again, well done…. / Please, write me soon and tell me all your news. / Well, that’s all my news. I’d better end now, because… тощо.
  • прощання (ending) – відповідно до вимог оформлення особистого листа: Lots of love / Hope to hear from you soon / Give my best wishes to your parents / Looking forward to your letter / Best wishes to… / I would be glad to hear from you soon / Keep in touch / Love / Regards / Yours тощо
  • Підпис, що містить ім’я адресанта


Зразок: як написати лист з англійської на 14 балів
Твір або завдання з розгорнутою відповіддю з англійської писати ніби й не складно. Однак якщо пам'ятати, скільки критеріїв оцінювання до нього, та скільки балів можна заробити до загального результату ЗНО з англійської, то це завдання відразу набирає кілька кілограмів складності.
Багатьом майбутнім учасникам тестування з цього предмета важко уявити, як має виглядати цей лист. Відмітимо одну важливу річ - не обов'язково все має бути ідеально правильним, жодної граматичної чи лексичної помилки. Це не так. Допускаються незначні огріхи. Втім, гарний зміст, логіка, відповідність завданню та розкриття всіх його пунктів - ось це "must".
На прохання читачів розміщуємо лист, який був написаний під час ЗНО та оцінений у 14 максимальних балів. Знайомтесь, розбирайтесь та пишіть свої. (Обсяг цього листа досить великий - більше 200 слів, тому можна писати коротший, в середньому 150-180 слів буде достатньо)
Ось як звучало завдання: 
Write a letter to your pen-friend in which you tell him/her:
  • whether your parents influence your choice of books to read;
  • what is your favorite literary genre and why;
  • where you usually get books you'd like to read.
Write a letter of at least 100 words. Do not use any personal information
Dear friend,

It is sad to hear about your parents’ influence on your reading preferences. If they like classical authors, it does not mean that you must be fond of reading them too. Try to talk and persuade them. They must understand you.

As for me, my parents have never told me what to read or what music to listen to. They always teach me to be independent and make any choice myself.   Speaking about literature I must say that my favourite genre is fantasy, too. I adore reading about events or places which cannot be seen in real life. Reading fantasy gives me enormous portion of ideas and emotions. It inspires me to be creative.

Although there is one little problem. As usual, I borrow books from our school library, but I have already read almost all of them, and nothing interesting is left there. So, I made up my mind to search for something fresh and exciting on the internet. Unfortunately, reading online turned out to be not so useful for my eyes. They get tired quickly.

Maybe you have got some nice books. I would be grateful to you for those you liked most of all and your reasons why.
                                                                        I am looking forward to your letter. 
                                                                                                             Best wishes, 
                                                                                                                        Anna







Write a letter to your pen-friend in which you tell him/her:
  • whether your parents influence your choice of books to read;
  • what is your favorite literary genre and why;
  • where you usually get books you'd like to read.

Write a letter of at least 100 words. Do not use any personal information
Dear friend,
 It is sad to hear about your parents’ influence on your reading preferences. If they like classical authors, it does not mean that you must be fond of reading them too. Try to talk and persuade them. They must understand you.
 As for me, my parents have never told me what to read or what music to listen to. They always teach me to be independent and make any choice myself.
 Speaking about literature I must say that my favourite genre is fantasy, too. I adore reading about events or places which cannot be seen in real life. Reading fantasy gives me enormous portion of ideas and emotions. It inspires me to be creative.
 Although there is one little problem. As usual, I borrow books from our school library, but I have already read almost all of them, and nothing interesting is left there. So, I made up my mind to search for something fresh and exciting on the internet. Unfortunately, reading online turned out to be not so useful for my eyes. They get tired quickly. 
Maybe you have got some nice books. I would be grateful to you for those you liked most of all and your reasons why.
                                                                   I am looking forward to your letter. 
                                                                                                     Best wishes, 
                                                                                                                Anna







No comments:

Post a Comment

Success does not come to you. You go to it.

ОБРАЗОВАНИЕ   Луганский национальный университет имени Тараса Шевченко полное высшее образование, специальность:«Педагогика и методика с...